Mindfulness

 

 

In het drukke leven van deze tijd, wordt het voor steeds meer mensen lastiger om de binnenkomende prikkels & impulsen van het dagelijkse leven op een rustige manier te verwerken.

 

Zeker wanneer de prikkelverwerking anders of niet optimaal  verloopt, zoals bij mensen met HSP (hooggevoeligheid), ADHD en/of ADD, kan dit als extra belastend worden ervaren.

Vaak zijn de lasten zo groot, dat de kwaliteiten en talenten dan moeilijk aan het licht komen.

Door te leren omgaan met interne & externe prikkels en sterker in je binnenwereld te gaan staan, maak je plek voor je mooie en sterke kanten zodat deze meer zichtbaar kunnen worden.

 

Bewustwording is de eerste stap naar een nieuwe houding:

Leven met aandacht voor wat je voelt, ziet & hoort, zodat je bewust kunt kiezen hoe je handelt en denkt. Op deze manier blijf je stevig in jezelf staan en kun je leven volgens je eigen natuur.

 

Tijdens een training Mindfulness leer je je aandacht te richten, alert in het leven te staan en niet oordelend te zijn over jezelf & anderen. Door je bewust te worden van je gedachten en andere automatismen, ga je meer rust ervaren en vermindert stress & overprikkeling.

Mindfulness is heel geschikt voor mensen die veel in hun hoofd zitten, snel zijn afgeleid of het leven als zwaar ervaren. Je leert te kiezen hoe je met een gedachte omgaat.

Dus niet de gedachten automatisch volgen en daarmee je leven laten bepalen, maar jíj die bepaalt in welke mate je gedachten aanwezig zijn.

Voor meer informatie over de verschillende vormen van

mindful begeleiden of met vragen over o.a. workshops

en trainingen, kun je altijd contact met me opnemen.

Door mindful te leven, kun je het volgende bereiken:

 

~ afname van psychische en fysieke klachten.

~ meer bewust van je omgeving en je reacties.

~ ontwikkeling van een positiever zelfbeeld.

~ beter en makkelijker in staat om te ontspannen.

~ je voelt je steviger in je leven staan.

Ook kun je beter omgaan met stress & angsten,

ga je minder piekeren, vergroot je je empathie

en hou je makkelijker een open mind.

Mindfulness is hierdoor goed in te zetten bij o.a.

burn out, depressie, chronische pijn, eetstoornissen,

gedragsproblemen en rouwverwerking .

 

 

 

VOEL RUIK PROEF

 

Hou je aanfacht bij de citroen:

 

MINDFUL ETEN

• Natuurlijk mindful »

   Je kunt de golven niet stoppen, wel leren surfen! 

 

Depressie »

   'Moeten' werkt depressie in de hand...    

      

• Gedrag »

   Ik adem, observeer en kies of ik toegeef aan impulsen.

 

• Bewustwording »

   Bewust leven, werken, wonen, opvoeden.